Коли покупець має право на повернення чи обмін придбаного товару?
Відповідно до законодавства України, існують 2 випадки, у яких покупець зможе повернути (або обміняти) куплений товар:
Товар несправний, має суттєві недоліки, які унеможливлюють його використання (вина компанії-виробника або компанії-постачальника);
Товар належної якості, але з якихось причин не підійшов покупцю, при цьому товар не був використаний, збережено цілісність упаковки та розрахунковий документ.
Що робити у разі придбання неякісного товару?
Спочатку необхідно здійснити проведення експертизи в сервісному центрі компанії-постачальника для підтвердження наявності суттєвих недоліків. Для цього покупцю необхідно за місцем купівлі товару написати заяву на проведення експертизи та підписати акт прийому товару на експертизу.
Покупець може повернути неякісний товар, якщо його недоліки суттєві та виникли з вини виробника.
Якщо недоліки несуттєві, покупець має право безкоштовне їх усунення у встановлений законодавством термін.
Якщо в результаті експертизи встановлено, що недоліки товару виникли з вини покупця, він буде змушений відшкодувати витрати, пов’язані з проведенням експертизи.
Усунення недоліків, які виникли через неправильну експлуатацію, також проводяться за рахунок покупця.
Які умови обміну та повернення неякісного товару?
Якщо з дня купівлі товару минуло не більше 14 днів, і на товарі немає слідів експлуатації, збережено цілісність упаковки, його товарний вигляд, споживчі якості, пломби, маркування, а також усі отримані від продавця документи (чеки, гарантійні талони, інструкції з експлуатації).
Якщо до товару додавався подарунок, він має бути повернутий разом із товаром. При цьому подарунок також не повинен мати слідів експлуатації, повинен бути збережений його товарний вигляд, споживчі якості, пломби та фабричне упакування. Якщо при купівлі було видано картку постійного клієнта, вона буде анульована.
Не підлягають обміну або поверненню товари, що належать до переліку, зазначеного в Додатку №3 Постанови КМУ № 172 (друковані видання, м’які іграшки, аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом, гребінці, товари для немовлят: пелюшки, пипки, пляшечки для годування тощо).
Якщо на час обміну аналогічного товару немає у продажу, покупець має право:
придбати якийсь інший товар, який є в наявності, з відповідним перерахуванням вартості,
отримати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару,
здійснити обмін товару на аналогічний при першому надходженні відповідного товару у продаж.
При поверненні грошей розрахунки з покупцем здійснюються з вартості товару на час його придбання. Гроші повертаються не пізніше ніж через 7 днів з моменту підтвердження відсутності факту порушення гарантійних зобов’язань з боку покупця.
За яких умов буде відмовлено у заміні товару на новий?
Якщо товар був в експлуатації, має дефекти або неповну комплектацію.
Відсутність документа, що підтверджує факт купівлі товару (касовий чи товарний чек), чи гарантійний товар на придбаний товар.
З моменту покупки минуло понад 14 днів.
Які права має покупець у разі придбання неякісного товару?
Покупець має право вимагати зменшення ціни товару.
Покупець має право безплатне усунення недоліків товару у відповідний термін.
Покупець має право на відшкодування витрат, які пішли на усунення недоліків товару.
Що потрібно зробити для повернення коштів?
Для повернення коштів, витрачених на придбання неякісного товару, покупцю необхідно подати продавцю за місцем купівлі товару відповідну письмову заяву, де будуть написані умови покупця та причини повернення товару.
Крім причин, у заяві необхідно зазначити таке:
дані документа, що підтверджує особу покупця, який повертає товар (серія та номер паспорта, дата та місце його видачі);
дані про товар (назва, фабричний (серійний) номер, артикул, дата продажу, ціна на дату продажу);
суму, видану за повернутий товар.
Повернення коштів здійснюється з понеділка по п’ятницю з 9.00 до 18.00 години та лише за умови наявності розрахункового документа та документа, що засвідчує особу покупця у тому магазині мережі, де було здійснено купівлю.
Додаток N 3
до постанови Кабінету Міністрів України
від 19 березня 1994 р. N 172
Про реалізацію окремих положень Закону України “Про захист прав споживачів”
Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню):
Продовольчі товари, лікарські препарати та засоби, предмети сангігієни
Непродовольчі товари:
- фотоплівки, фотопластинки, фотографічний папір
- корсетні товари
- парфюмерно-косметичні вироби
- пір’яно-пухові вироби
- дитячі іграшки м’які
- дитячі іграшки гумові надувні
- зубні щітки
- мундштуки
- апарати для гоління
- помазки для гоління
- розчіски, гребенці та щітки масажні
- сурдини (для духових музичних інструментів)
- скрипічні підборіддя
- рукавички
- тканини
- тюлегардинні і мереживні полотна
- килимові вироби метражні
- білизна натільна
- білизна постільна
- панчішно-шкарпеткові вироби
- товари в аерозольній упаковці
- друковані видання
- лінійний та листковий металопрокат, трубна продукція,
- пиломатеріали, погонажні (плінтус, наличник), плитні
- матеріали (деревноволокнисті та деревностружкові плити, фанера) і скло, нарізані або розкроєні під розмір, визначений покупцем (замовником)
- аудіо-, відеокасети, диски для лазерних систем зчитування із записом
- вироби з натурального та штучного волосся (перуки)
- товари для немовлят (пелюшки, соски, пляшечки для годування тощо)
- інструменти для манікюру, педикюру (ножиці, пилочки тощо)
- ювелірні вироби з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння